Korzystne działanie treningu uważności

W obecnych czasach wielu z nas nie radzi sobie z nadmiarem stresu, co skutkuje pogorszonym zdrowiem fizycznym i psychicznym. Żyjemy w nieustannym napięciu, mamy całą masę obowiązków, co sprawia, że szukamy sposobów na to, by zrelaksować się i odpocząć. Jednym z popularniejszych sposobów na to, by uzyskać spokój wewnętrzny jest trening mindfulness, dzięki któremu możemy stać się bardziej świadomi, skupiamy się na bieżącej chwili, doświadczamy świat taki, jaki jest, a także zauważamy ludzi, jacy się wokół nas znajdują.

Medytacja mindfulness pozbywa się stresów

trening medytacji mindfulnessCałkowita obecność i świadomość bodźców, jakie płyną z zewnątrz oraz wewnątrz, koncentrowanie się na danym obiekcie, odczuciu i człowieku przynosi szereg korzyści. Praktyka mindfulness umożliwia pracę nad własnym ciałem, emocjami myślami. Techniki zwiększają świadomość siebie, redukują stres i poprawiają naszą uważność. Ważne jest, by zaakceptować myśli i uczucia, jakie się pojawiają, nie oceniać ich, nie walczyć z nimi. Dzięki temu możemy osiągnąć relaks, szczęście oraz wolność. Trening medytacji mindfulness pomaga nam oduczyć się utartych schematów funkcjonowania naszego umysłu, pozwala na rozpoznawanie wydarzeń, jakie dzieją się w danym momencie. Intencjonalny proces obserwowania oraz uczestnictwa w rzeczywistości odbywa się bez osądzania. Dzięki temu jesteśmy bardziej świadomi, pozbywamy się nawykowego sposobu reagowania na dane bodźce. Dzięki tej technice możemy odbierać doświadczenia takie, jakimi są, akceptować je, nie utożsamiać się z nimi, co pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, zmniejsza lęk, a także sprawia, że przestajemy się zamartwiać. Technika ta jest sposobem na relaks, umożliwia skupienie uwagi na danym bodźcu. Ta forma umysłowego treningu minimalizuje stres, napięcie emocjonalne, poprawia samopoczucie. Dzięki niej akceptujemy wszystko, co się pojawia, nie próbujemy tego korygować, orientujemy się i skupiamy na teraźniejszości, a nie na przeszłości lub przyszłości.

W obecnych czasach stres dotyka wiele osób, często jest przyczyną depresji, upośledza codzienne funkcjonowanie. Ważne jest zatem, by zadbać o swój spokój psychiczny, zapewnić sobie równowagę wewnętrzną i zdecydować się na trening uważności. Przynosi on szereg korzyści, umożliwia skupienie się na drugim człowieku, a także własnych uczuciach i emocjach bez oceniania ich. Jest on doskonałym sposobem na to, by skutecznie radzić sobie z nadmiarem stresu, daje możliwość wyciszenia, opanowania gniewu oraz zdenerwowania, a także sprawia, że żyjemy w harmonii z innymi ludźmi oraz ze środowiskiem.

Korzystne działanie treningu uważności
Przewiń do góry